Heb je een vraag over onze producten of onze manier van werken? Je vindt hier al heel wat antwoorden!

Producten

Hoe kan ik best de kaarsen gebruiken?

* Al onze geurkaarsen hebben een houten wiek. Deze kan je gewoon aansteken zoals elke andere kaars.

Wij raden wel aan, om telkens wanneer je de kaars opnieuw aansteekt, het verkoolde stukje van de wiek af te breken. Zo wordt de vlam niet te groot en heb je het langst plezier van je kaars.

* Zorg ervoor dat het bovenste laagje was volledig is gesmolten voor je je kaars dooft. Zo voorkom je een tunnel.

* Laat een kaars niet te lang branden. Maximaal 4 uren is voldoende om de geur door de ruimte te verspreiden.

Hoe lang brandt een kaars?

De gewone kaarsen hebben een brandduur van gemiddeld 25 uren.

De kleinere kaarsjes (bedankjes) hebben een brandduur van gemiddeld 8 uren.

De kaarsen van de Zodiac collectie hebben een brandduur van +/- 40 uren.

Zijn de producten écht vegan?

Ja! Al onze producten zijn volledig plantaardig en cruelty free. Ook zijn al onze ingrediënten volledig te traceren.

Wij hebben in contact gestaan met Be Vegan, de Belgische Veganismevereniging, en ook zij hebben bevestigd dat onze producten volledig aan alle vereisten voldoen. In 2020 werden we genomineerd voor een Belgian Vegan Award in 2 categorieën. Daarnaast hebben we ook van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme ook hun Vegan friendly label ontvangen.

Wat met het verpakkingsmateriaal?

Mel'tz Antwerp schenkt veel aandacht aan ecologie en duurzaamheid. 

Onze pakketten moeten aan een aantal voorwaarden van de koerierdiensten voldoen. Zo moeten ze een val van minstens 1 meter en/of een druk van 100 kg kunnen weerstaan zonder dat de goederen beschadigen. Door het fragiele karakter van onze producten betekent dit dat we ze met uiterste zorg en het nodige materiaal moeten verpakken.

Wij blijven echter onze waarden trouw en gebruiken enkel verpakkingsmateriaal dat gemaakt is uit gerecycleerde materialen en die op hun beurt opnieuw gerecycleerd kunnen worden. Verder proberen we zoveel mogelijk het verpakkings-en opvulmateriaal dat we zelf ontvangen te hergebruiken.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmethoden zijn er?

Op de website kan je betalen met Bancontact, Paypal en Ideal.

Maatwerkbestellingen kunnen op factuur betaald worden. Hier geldt een betaaltermijn van 8 dagen voor particuliere en 30 dagen voor zakelijke klanten.

Kan ik ter plaatse betalen wanneer ik mijn bestelling kom ophalen?

Neen. Het is niet mogelijk om bij afhaling te betalen. Bestellingen waarbij gekozen wordt om af te halen, dienen op voorhand betaald te worden via het betaalplatform.

Levering

Welke verzendmogelijkheden zijn er?

* DPD 

Je pakket wordt verzonden met de koerierdienst van DPD en wordt aan huis geleverd. Deze leveringen zijn verzekerd.Kostprijs: 5,95€ binnen België en 8,95€ naar Nederland.

* Mondial Relay

Je pakket wordt geleverd in een Mondial Relay punt naar keuze. Je wordt door Mondial Relay verwittigd per mail wanneer je je pakket kan afhalen.Kostprijs : 4€ binnen België en 8€ naar Nederland.

* Afhaling

Je kan je bestelling afhalen in Brasschaat na afspraak. Je krijgt een mail wanneer je bestelling klaar staat.

Wat is de levertermijn?

Wij proberen alle bestellingen ten laatste binnen de 3 werkdagen te verzenden. Dit geldt voor de producten die we op voorraad hebben. Producten die op aanvraag worden gemaakt, worden zo snel mogelijk gemaakt en verzonden. Echter dient hier rekening te worden gehouden met eventuele levertermijnen van grondstoffen.

Wanneer je bestelling is verzonden, krijg je een verzendbevestiging per mail.

Wat moet ik doen wanneer ik mijn pakket beschadigd is?

Ondanks dat alle producten met de grootste zorg worden verpakt, kan het helaas gebeuren dat zaken het transport niet overleven.

Indien dit het geval is, volg dan onderstaande stappen :

- Neem foto's van de (beschadigde) verpakking.

- Neem foto's van de beschadigde producten.

- Mail deze foto's door naar info@meltzantwerp.be

Stuur de gevraagde info binnen de 4 dagen na ontvangst naar ons toe!

We sturen je zo snel mogelijk de beschadigde producten opnieuw naar je toe.

Kan ik mijn bestelling ergens afhalen?

Ja, dit is mogelijk.
Bestellingen kunnen afgehaald worden in Brasschaat.
Je krijgt een mailtje met de mogelijkheden wanneer je bestelling klaarstaat.

We vragen wel om je bestelling binnen de 10 dagen af te halen nadat je van ons een mailtje hebt ontvangen dat het klaarstaat.

Overige

Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Neen, Mel'tz Antwerp is enkel een webshop. Je kan ons wel regelmatig terugvinden op verschillende marktjes en beurzen. Je kan op deze pagina een overzicht terugvinden waar we staan.

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact met ons op en we helpen je zo snel mogelijk verder!